Mungkin ramai yang TERTIPU setiap hari..Petua Bezakan Minyak Masak Asli Dengan Kitar Semula..Sila Share biar semua tahu..

petua bezakan minyak masak kitar semula


Petua Bezakan Minyak Masak Asli Dengan Kitar Semula

Minyak masak pun naik harga dah dan sedang hangat diperkatakan sekarang. Jadi, ada kemungkinan adalah pihak tertentu yang akan ambil kesempatan ini dengan mengeluarkan semula minyak masak kitar semula yang pernah terjadi sebelum ini. Jadi sebelum terkena meh kita baca petua nak bezakan minyak asli dengan yang palsu ni.

Sebenarnya, kes minyak masak yang dikitar semula dan dijual kembali di pasaran bukanlah perkara baru dan ia dah banyak terjadi sebelum ini. Begitu juga kes sebelum ini di mana banyak kes minyak enjin kereta yang telah dikitar semula dan dipalsukan jenamanya dengan niat mengaut keuntungan dengan penipuan.

Jangan tertipu kalau beli sesuatu barang. Korang kena jadi pengguna yang bijak tau. Kadang-kadang peniaga ni nak ambil untung banyak mereka akan guna cara yang tak jujur. Jadi, sebelum atau selepas beli, pastikan korang tak tertipu dengan barang yang dibeli okay. Sebagai contoh, minyak masak. 


Di sini kami ingin kongsikan ada petua yang korang boleh tahu untuk memastikan minyak masak yang korang beli tu asli dan bukan minyak masak yang sudah dikitar semula. 

Lihat petua dekat bawah :

1) Korang letak minyak masak dalam peti sejuk selama 2 jam. Sebab? Untuk memastikan ada atau tidak buih keputihan dan untuk memastikan minyak tu berbuih atau tidak. Sekiranya ada , minyak tersebut adalah minyak kitar semula. Bermaksud, minyak buangan.

2) cara kedua, masukkan bawang putih dalam minyak tersebut, jika bawang putih bertukar jadi merah, ia bermaksud minyak yang korang guna merupakan minyak kitar semula dan ia sangat bahaya. Bawang putih tidak akan ebrubah jadi warna merah sekiranya minyak yang kita guna berkualiti baik
ADS HERE

Klik Share Di Bawah Jika Bermanfaat :

Share on Google Plus
Terima Kasih Kerana Membaca Dan Mohon Share Jika Bermanfaat
Dikongsikan Semula Oleh : pisangbaik.blogspot.com
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog secara tidak bertapis yang hanya bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah ertikan, pisangbaik.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

About Drift Man

0 comments:

Post a Comment