Tak Ada Siapa Pernah Fikir Apa Fungsi Lubang Pada Penutup Ball Pen...Ramai yang belum tahu kan kegunaan nya..


Setiap hari kita akan gunakan pen untuk menulis dan pen yang menjadi kegemaran ramai mestilah ball pen. Tapi percaya tak kalau kami katakan tak ada orang pun perasan kenapa penutup ball pen dicipta dengan ada lubang? Atau kalau perasan pun malas nak fikir apa fungsinya. Korang rasa apa fungsinya atau saja-saja je?

Sebenarnya inovasi pen ni yang dimulakan pada tahun 1991 dapat selamatkan banyak nyawa kanak-kanak. Sebab apa? Sebab kanak-kanak kan suka kutip apa sahaja yang mereka nampak dan masuk ke dalam mulut. Manakala kita yang dewasa ni suka sangat nak gigit penutup pen tu bila tengah fokus fikir sesuatu tak pun tengah nervous. 
Jadi apabila jadinya kejadian seseorang tercekik penutup pen, lubang ini berfungsi untuk masih memberika oksigen kepada mangsa. Dengar macam kelakar kan? Tapi itulah kenyataannya. 
ADS HERE

Klik Share Di Bawah Jika Bermanfaat :

Share on Google Plus
Terima Kasih Kerana Membaca Dan Mohon Share Jika Bermanfaat
Dikongsikan Semula Oleh : pisangbaik.blogspot.com
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog secara tidak bertapis yang hanya bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah ertikan, pisangbaik.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

About Drift Man

0 comments:

Post a Comment