Bekas Peguam Cabul Punggung Gadis Di KB Mall Dipenjara 3 Tahun.

KOTA BHARU – Perbuatan seorang bekas peguam lelaki yang mencabul punggung anak perempuan pemilik kedai kek di sebuah pasar raya di sini, dua tahun lalu dijatuhi hukuman penjara selama tiga tahun di Mahkamah Sesyen di sini semalam.

Hakim Nazir Ismail menjatuhkan hukuman itu terhadap Tay Kiang Heong, 47, selepas tertuduh didapati bersalah di akhir kes pendakwaan, petik Kosmo.
Mengikut pertuduhan, Kiang Heong didakwa telah menggunakan kekerasan terhadap Yeap Woan Tyng, 34, dengan niat mencabul kehormatan mangsa di sebuah kedai beralamat Kedai Kek Cintaku, cawangan pasar raya KB Mall, Jalan Hamzah di sini semalam pada pukul 9.30 malam, 15 Julai 2015.
Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sampai 10 tahun, atau dengan denda atau dengan sebat atau dengan mana-mana dua daripada itu, jika sabit kesalahan.
Pendakwaan kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Norazlinawati Mohd. Arshad memohon supaya tertuduh dikenakan hukuman berat dan setimpal sebagai pengajaran.
“Sebagai seorang peguam, tertuduh kena tahu kesalahan mencabul tidak patut dilakukan kerana ia adalah kesalahan yang serius.
“Kejadian cabul ini bukan sahaja mencemarkan maruah mangsa, malah selepas kejadian tersebut tertuduh kerap mengganggu mangsa hingga me­ngakibatkan mangsa trauma,” jelasnya.

===========================

PENGUMUMAN: ARTIKEL/BLOG POST INI TELAH DI PUBLISH SECARA AUTOMATIK DARI LAMAN http://ift.tt/2laD2FY .
Sekiranya anda rasa artikel ini mempunyai unsur LUCAH & SENTIMEN PERKAUMAN atau yang sewaktu dengannya, dan anda merasakan ianya patut di delete/padam dari blog ini. Sila hantarkan aduan/mesej inbox facebook kami iaitu di ADUAN @ http://ift.tt/1YYEtDp

ADS HERE

Klik Share Di Bawah Jika Bermanfaat :

Share on Google Plus
Terima Kasih Kerana Membaca Dan Mohon Share Jika Bermanfaat
Dikongsikan Semula Oleh : pisangbaik.blogspot.com
Artikel di dalam blog ini hanyalah perkongsian dari pelbagai website dan blog secara tidak bertapis yang hanya bertujuan untuk berkongsi maklumat dengan masyarakat umum. Sekiranya perkongsian artikel yang dipaparkan disalah ertikan, pisangbaik.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab. Terima Kasih

About Drift Man

0 comments:

Post a Comment